سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاندوم زنانه و نحوه پوشیدن آن

َکاندوم زنانه (به انگلیسی: Female condom) وسیله‌ای است که در آمیزش جنسی به عنوان ابزار ضدبارداری و کاهنده بیماری‌های آمیزشی (مانندسوزاک، سیفیلیس و اچ‌آی‌وی) و بارداری ناخواسته استفاده می‌شود. این وسیله توسط پزشک دانمارکی، لیس هسل اختراع شد و توسط زنان در حین رابطه، برای جلوگیری از اینکه در معرض اسپرم یا سایر ترشحات قرار بگیرند استفاده می‌شود. از کاندوم زنانه می‌توان در حین آمیزش جنسی مقعدی نیز استفاده نمود. میزان فروش کاندوم زنانه در کشورهای توسعه‌یافته اندک بوده، در حالی که در کشورهای در حال توسعه میزان فروش در حال افزایش است که به برنامه تنظیم خانواده و برنامه‌های مرتبط با بیماری ایدز مربوط می‌شود. کاندوم زنانه را طرف مؤنث رابطه داخل واژن خود قرار می‌دهد.در صورت استفاده صحیح،پزشکان این کاندوم را یک وسیله مناسب و کاملاً مؤثر در پیش‌گیری از بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی می‌شناسند و توصیه می‌کنند. کاندوم زنانه بلندتر از کاندوم مردانه بوده و دارا دو حلقه می‌باشد. کارایی کاندوم‌های زنانه 75 درصد است و برای زنانی مناسب است که نمی‌توانند شریک جنسی خود را متقاعد به پوشیدن کاندوم مردانه بکنند. بنابراین خرید کاندوم زنانه هم می تواند لااقل به عنوان تنوع مورد توجه قرار گیرد!

چند ساعت قبل از رابطه جنسی کاندوم زنانه را مورد استفاده قرار دهیم؟

برخی از خانمها دغدغه دارند که کی کاندوم را در واژن خود قرار دهند و برخی تمایل دارند که خودشان و نه همسرشان این کار را انجام دهند. ما به شما می گوییم که شما می توانید کاندوم را تا هشت ساعت قبل از شروع رابطه جنسی وارد مهبل کنید، بنابراین نیازی به درخواست از شریک جنسی یا همسرتان برای قرار دادن کاندوم در شروع رابطه جنسی نیست. خیال تان راحت باشد که پیشگیریهای لازم هم صورت خواهد گرفت.

آموزش گذاشتن کاندوم زنانه در واژن , قیمت کاندوم زنانه

بیشتر بخوانید : زیاده خواهی در رابطه زناشویی

 

آموزش کامل قرار دادن کاندوم در واژن زن

استفاده از کاندوم در خانمها کار تقریبا ساده ای است به شرطی که چند بار تمرین کنید که ما در ادامه این مقاله از پارسی نو برای شما به طور کامل آموزش داده ایم که چگونه این کار را انجام دهید.

  • زمانی که قصد استفاده از کاندم را دارید بسته بندی آن را با دقت باز کنید. چرا که امکان دارد در اثر خراش ناخن یا هر وسیله ای که بسته را با آن باز می کنید، در کاندوم پارگی ایجاد شود که به دنبال خود حاملگی ناخواسته و یا انتقال بیماریهای جنسی را دارد.
  • سپس یک موقعیت مناسب برای گذاشتن کاندوم در واژن انتخاب کنید. از نظر پوزیشن مناسب برای این کار، می توانید در حالی که ایستاده اید و یک پا را بر روی یک صندلی گذاشته اید این کار را انجام دهید، و یا در حالتی که نشسته اید و پاها را کاملا از یکدیگر باز کرده اید این کار را انجام دهید و یا این که در حالت خوابیده کاندوم را داخل مهبل بگذارید.
  • حلقه داخلی کاندوم را با انگشت شست و میانی، در حالی که انگشت اشاره وسط حلقه است، فشار دهید. در این حالت حلقه از نظر ظاهری باریک و دراز می شود. سپس با دست دیگرتان لبهای خارجی مهبل را کاملا باز کنید و کاندوم را به آرامی در واژن قرار دهید. پیشنهاد می کنیم که قبل از شروع کار از روان کننده ها برای داخل کردن راحت تر کاندوم استفاده کنید.
  • در مرحله بعدی انگشت اشاره خود را داخل کاندوم فرو کرده و حلقه داخلی آن را تا جایی که امکانش هست فشار دهید.
  • اطمینان پیدا کنید که کاندوم درست و به صورت مستقیم داخل مهبل جا گرفته است. منظور آن است که کاندوم در زمان وارد کردن پیچ و تاب نخورده باشد. دقت داشته باشید که حلقه خارجی باید خارج از واژن بیرون بماند.
  • نکته ای که در زمان ورود آلت تناسلی مرد به واژن باید به آن دقت داشت آن است که بهتر است آلت مرد با دست به داخل کاندوم هدایت شود تا به این صورت از لیز خوردن آن و داخل رفتن آلت خارج از کاندوم پیشگیری شود.
  • در پایان رابطه جنسی، پیش از بلند شدن و ایستادن کاندوم را از واژن خارج کنید.

آموزش روش بیرون آوردن کاندوم زنانه از واژن

برای انجام این کار ابتدا حلقه خارجی کاندوم را خیلی آرام بچرخانید و بعد کاندوم را بیرون بکشید تا مایع منی مرد از آن نریزد، چرا که ممکن است حاملگی رخ دهد. دقت کنید که بعد از اتمام رابطه جنسی و پیش  از ایستادن کاندوم را بیرون بیاورید. بعد پیشنهاد می کنیم که آن را داخل کیسه پلاستکی بگذارید و دور بیندازید. هرگز آن را داخل توالت نندازید.

منبع : ویکی پدیا فارسی