سفارش تبلیغ
صبا ویژن

11 نکته برای داشتن رابطه بادوام و شاد

زوج ها برای ساختن رابطه بادوام و شاد و موفق لازم است ویژگی‌های خاصی داشته‌باشند. ویژگی‌هایی که نه‌تنها باید “باشند”، بلکه باید چنان واقعی و اصیل وجود داشته‌باشند که با کمال میل توسط هر کدام از طرفین ابراز شوند (نه به خاطر غرولندهای یکی‌شان). وقتی “بده بستان” بین دو طرف رنگ اجبار به خود می‌گیرد، خشم و فاصله جای خودشان را در رابطه باز می‌کنند.

بیشتر بخوانید : نقش ژل لوبریکانت در رابطه بهتر    |    نشانه های سلامتی واژن

1. پذیرش دیگری

خیلی‌ّها حرف از تحمل‌کردن می‌زنند، اما زوج‌های بسیار خوب، خصلت‌ها و تفاوت‌های هم‌دیگر را تحمل‌نمی‌کنند، بلکه آنها را می‌پذیرند. آنها شباهت‌ها و تفاوت‌های یک‌دیگر را دوست‌دارند، و می‌دانند اگر آدمی پیدا شود که 60 درصد نیازها و خواسته‌های آدم را تأمین‌کند، واقعا خوش‌اقبال/خوش‌بخت هستند. پذیرش (دیگری) باعث می‌شود هم شما و هم همدم‌تان احساس امنیت خاطر کنید و خود واقعی‌تان را با بقیه به‌اشتراک‌بگذارید. به‌علاوه، وقتی درباره‌ی شما قضاوت نمی‌شود، از قضاوت‌شدن هم نمی‌ترسید. و این رمز داشتن یک رابطه بادوام و شاد است.

2. صداقت و اعتماد

صادق‌بودن تا حد زیادی یک تصمیم شخصی برمبنای ارزش فردی، اعتمادبه‌نفس و آگاهی از پذیرش خودتان یا رفتارهایتان – علی‌رغم خطاها و اشتباهات‌تان- است. وقتی هر دو طرف اعتقادی انکارناپذیر دارند و می‌توانند هم‌دیگر را – به‌روشنی – باور کنند، اعتماد به‌وجود می‌آید.

3. احترام

خیلی‌ها احترام را با توجه اشتباه می‌گیرند. توجه چیز بسیار خوبی است و عشق، میل، ارتباط و اشتیاق را نشان‌می‌دهد. احترام سطح عمیق‌تری از ارتباط یبنافردی است؛ سطحی که در آن شما برای هر آدمی را با توجه به ذات او و بدون انتظار عمل متقابل ارزش قائل می‌شوید.

4. وفاداری

در جامعه‌ی امروز که رابطه‌های گذرا باب شده‌است، وفاداری نیز تنها تا زمانی که شرایطی خاص پابرجا باشد معنا دارد؛ به عبارت دیگر، آدم‌ها تنها وقتی علایق، نیازها، امیال و فرصت‌ّهای مد نظرشان در رابطه وجود دارد، به آن وفادار می‌مانند. با پذیرش (دیگری)، صداقت، اعتماد و احترام به‌جا، وفاداری تا حد زیادی خود به خود پیدا می‌شود، اما اگر همدم‌تان مجذوب آدم دیگری شده‌است، یا حس می‌کند شما از او فاصله گرفته‌اید، یا احساسش تا حد زیادی نسبت‌به شما تغییر کرده‌است.

 

 5. حاضر بودن

فناوری در جای‌جای دنیای ما حضر دارد، و پایش را به رابطه‌های ما هم باز کرده است. دستگاه‌های قابل‌حمل، رسانه‌های اجتماعی و فناوری در کل به همه نشان‌می‌دهند کجا هستید و با که هستید. زوج‌های موفق می‌دانند فناوری ابزاری برای استفاده‌ی فردی و جمعی آنها است، اما نمی‌گذارند این ابزارها آنها را از رابطه‌شان جدا کنند.

6. مهر و اشتیاق

همه می‌خواهند دوست‌داشته‌شوند، و حفظ رابطه‌ی فیزیکی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این کار است. چه 2 ماه با هم باشید یا 20 سال، چیزهای کوچکی مثل دست در دست هم دادن، لمس‌کردن شانه‌های یک‌دیگر، و نشستن در کنار یک‌دیگر تغییرات زیادی ایجاد می‌کنند. ادامه‌یافتن این مهر و اشتیاق به داشتن یک رابطه‌ی جنسی سالم می‌انجامد، و به شما و همدم‌تان کمک می‌کند به‌شکلی با یک‌دیگر ارتباط داشته‌باشید که همزمان فیزیکی، ذهنی و احساسی باشد. این هم راز دیگری برای داشتن رابطه بادوام و شاد است.

7. شوخ‌طبعی

خنده، لبخند را به لب هر آدمی می‌نشاند، احساس خوبی به آدم می‌دهد و مانند جادو، تعادل (و جذابیت) را در رابطه‌ی شما حفظ می‌کند. چه تعریف‌کردن یک لطیفه‌ی ساده باشد، چه شوخی با همدم‌تان و چه گپ‌وگفتی لذت‌‌بخش، شوخ‌طبعی ارتباطی شاد میان شما ایجاد می‌کند که بر استرس فردی و جمعی غلبه می‌کند و باعث می‌شود از حضور یک‌دیگر لذت ببرید.

8. مخالفت موثر

مشاجره در رابطه امری عادی است. نحوه‌ی مدیریت‌کردن این مشاجره‌ها و جمع‌وجور کردن گفت‌وگوها است که باعث دوام‌یافتن رابطه‌ی شما می‌شود. گذر کردن از مشکلات با گوش‌کردن فعالانه (یعنی صرفا منتظر نمی‌مانید تا دیدگاه‌ّهای خودتان را توضیح‌دهید، بلکه در عوض واقعا به تجربه‌/روایت آنها از ماجرا گوش می‌دهید و بعد سعی‌می‌کنید با آنها همدلی‌کنید – چه موافق گفته‌شان باشید یا نه)، صبوری پیشه‌کردن و قضاوت‌نکردن باعث می‌شود هر دوی شما نظر خودتان را نسبت‌به موضوع داشته‌باشید و همچنان با یک‌دیگر ارتباط داشته‌باشید. آدم‌هایی که در رابطه‌ّای بلندمدت هستند معمولا یک گزینه پیش رویشان دارند: یا حق با آنها باشد یا شادی. راهنمایی: داشتن شادی بهتر است!

9. حریم خصوصی

امروزه، به‌اشتراک‌گذاشتن محتوا به پدیده‌ای فراگیر تبدیل‌شده‌است، و صد البته به‌اشتراک‌گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در هر رابطه‌ای، نقطه‌ی پایان آن است. حرف من این است: قرار نیست عالم و آدم از هر چه در رابطه‌تان اتفاق می‌افتد خبردار شوند. این اتفاقات به هیچ‌کسی مربوط نیست. همه‌چیز را بین خودتان و همدم‌تان نگه‌دارید و احدالناسی را درگیر مسائل شخصی‌تان نکنید – فرقی نمی‌کند بچه‌ها باشند، والدین‌تان، دوستان‌تان یا غریبه‌ها.

10. فردیت خودتان را حفظ‌کنید

یک رابطه‌ی موفق از دو “شخص” تشکیل‌شده‌است. همدم شما هنوز هم چیزهایی را دوست‌‌دارد که به آنها علاقه‌دارد، چه شما به آنها علاقه داشته‌باشید یا نه. داشتن زندگی خودتان خارج از چارچوب رابطه نه‌تنها باعث می‌شود هر کدام‌تان برای خودتان ارزش قائل‌شوید و اعتماد به‌نفس‌تان را حفظ‌کنید، بلکه به شما چیزها، موفقیت‌ها یا خوبی‌هایی را نشان‌می‌دهد که می‌توانید از آنها در رابطه‌تان سود ببرید و با همدم‌تان به‌اشتراک‌بگذارید.

 

11. پشتیبانی و به‌ اشتراک‌گذاری

توجه‌کردن به کارهای همدم‌تان – و البته به‌اشتراک‌گذاشتن کارهای خودتان – ارتباط زوج‌ها را همیشه با هم حفظ می‌کند. نظر دادن یا به‌اشتراک‌گذاشتن دیدگاه‌ّها، یا صرف شنیدن حرف‌های همدم‌تان در شرایط سخت، تفاوت بسیار زیادی در اوضاع ایجاد می‌کند. وقتی به همدم‌تان اهمیت می‌دهید و به او احترام می‌گذارید، می‌خواهید بدانید چه کاری انجام می‌دهید و چگونه می‌توانید کمک‌کنید هدفش را به‌دست بیاورد – ولو به قیمت کم‌تر دیدن هم‌دیگر. وقت و انرژی گذاشتن برای یک‌دیگر باعث می‌شود هر دوی شما احساس ارزش داشته‌باشید.

بیشتر : برای خرید کاندوم خجالت می کشی؟ با کلیک روی لینک آنلاین کاندوم بخر!

با بررسی این 11 نکته برای داشتن رابطه بادوام و شاد یک چیز آشکار می‌شود: چیزهای کوچک اهمیت زیادی دارند.

سفر رفتن و هدیه‌دادن چیزهای بسیار خوبی هستند، اما رفتارهای روزمره اهمیت بیشتری دارند. به‌علاوه، زوج‌ها لازم است بدانند خانواده‌داشتن با ازدواج‌کردن فرق‌دارد. خانواده‌ برای رشد کردن و خانواده‌ماندن به زمان نیاز دارند، و البته این نکته درباره‌ی ازدواج هم صادق است؛ با این تفاوت که ازدواج، تنها بحث دو نفر است، نه تمام اعضای یک خانواده.

منبع : msc